یادگیری زبان آلمانی چقدر دشوار است

تلفظ خاص زبان آلمانی باعث شده افرادی که قصد یادگیری این زبان را دارند در ذهن شان سخت و دشوار تداعی شود در صورتیکه این طور نیست و اگر قدم اول را برای یادگیری بردارید متوجه می شوید که این زبان به انگلیسی شباهت بسیاری دارد و یادگیری آن آنقدرها هم دشوار نیست.


تعیین اینکه آیا آلمانی زبان سختی برای یادگیری است، به شدت به عوامل ذهنی مانند زبان مادری شما، تعداد زبان های دیگری که صحبت می کنید و سطح انگیزه شخصی شما بستگی دارد. از این نظر، یادگیری هر زبانی سخت تر یا آسان تر از زبان دیگر می تواند دشوار باشد.


در این مقاله سعی خواهیم کرد تا مشخص کنیم یادگیری آلمانی چقدر دشوار است. تلفظ خاص زبان آلمانی باعث شده است افرادی که قصد یادگیری این زبان را دارند در ذهن شان سخت و دشوار تداعی شود در صورتیکه این طور نیست و اگر قدم اول را برای یادگیری بردارید متوجه می شوید که این زبان به انگلیسی شباهت بسیاری دارد و یادگیری آن آنقدرها هم دشوار نیست.


تا زمانی که قوانین را یاد نگیرید، هر چیزی می تواند دشوار به نظر برسد. اکثر زبان ها قوانین گرامری خاص خود را دارند و یادگیری آنها ممکن است دشوار باشد، به خصوص اگر اولین بار باشد که یک زبان جدید یاد می گیرید.


آلمانی از چهار حالت شامل اسمی، مفعولی، داتیو و مثنی استفاده می کند. اسم ها و ضمایر بسته به مورد، پسوندهای مختلفی به خود می گیرند. مقالات نیز به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند. در زبان انگلیسی از سه حالت اسمی (او)، مضاربه (او) و جنتی (his) استفاده می شود و فقط ضمایر تحت تأثیر قرار می گیرند.


بر خلاف انگلیسی، اسامی آلمانی مذکر، مؤنث یا خنثی هستند. عبارات معین عبارتند از der (M)، das (N) و die (F) در حالت اسمی، اما با هر حالت تغییر می کنند.


در زبان انگلیسی، جمع معمولاً با افزودن -s یا -es به کلمه ساخته می‌شوند. در آلمانی، یک کلمه جمع می تواند در پایان یک -e، er، n، en، s یا اصلاً هیچ باشد.


تلفظ حروف آلمانی سازگار و آوایی است. صدای حرف همیشه یکسان است. C انگلیسی را در کلماتی مانند circus در نظر بگیرید. به عنوان یک انگلیسی زبان غیر بومی، کلماتی مانند این که هم صداهای سخت و هم صدای ملایم صامت را در بر می گیرند، می توانند دردسر بزرگی باشند.


املای آلمانی یکنواخت و ساختار یافته است. در زبان انگلیسی، یک حرف را می توان حداقل به دو صورت مختلف تلفظ کرد و هیچ قانون واضحی برای املای صدا وجود ندارد.


آلمانی و انگلیسی، که از یک خانواده زبانی مشتق شده اند، تقریباً ۴۰٪ از کلمات یکسان یا مشابه استفاده می کنند. همزادها کلماتی در زبان های مختلف هستند که املای مشابهی دارند و معنی یکسانی دارند. به عنوان مثال، ورزشکار انگلیسی همان ورزشکار به زبان آلمانی است.


اگرچه زبان آلمانی برای برخی دشوار و برای برخی دیگر آسان به نظر می رسد، اما در مجموع یادگیری زبان آلمانی ساده است. باز هم، به شدت به انگیزه و تعهد زبان آموز برای مسلط شدن به زبان آلمانی بستگی دارد


آموزشگاه دهخدا از دیرباز با بیش از ۱۰ سال سابقه آموزش زبان های خارجی از جمله زبان آلمانی با بهره مندی از کادری مجرب و دپارتمان های آموزشی مجزا برای هر زبان به آموزش زبان پرداخته است.


آموزشگاه زبان دهخدا همواره با برگزاری کلاس های مکالمه محور جزء بهترین آموزشگاه های زبان ایران است و بهره گیری از اساتید تحصیل کرده در رشته های زبانی مختلف در ایران و خارج از کشور و همچنین Native بهترین کلاس های زبان را با بالاترین کیفیت در فضایی مناسب برگزار می کند. کلاس های آموزش زبان آلمانی در آموزشگاه دهخدا با بهره گیری از بروز ترین کتاب های آموزشی در همه سطوح با استفاده از اساتید مجرب و پویا در بحث آموزش برگزار می شود. کلاس های زبان آلمانی موسسه دهخدا با نظارت مدیریت و دپارتمان زبان آلمانی همواره بررسی می شوند.


در کلاس های آلمانی آموزشگاه دهخدا آموزش کاملا کاربردی بوده به طوری که شما از جلسه اول آموزش قادر به استفاده زبان آلمانی برای صحبت کردن و برقراری ارتباط خواهید بود. این آموزشگاه زیر نظر وزارت آموزش و پرورش فعالیت می کند و پس از پایان دوره به زبان آموزان مدرکی معتبر ارائه خواهد کرد. همچنین تعیین سطح و مشاوره در آموزشگاه زبان دهخدا به صورت رایگان خواهد بود.


 م. خ