هرگز دنبال تبلیغ نیستیم انتظارمان انعکاس واقعیات ایران است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در دیدار با وزیر فرهنگ جمهوری تاجیکستان با اشاره همکاری‌های خوب و ستودنی ایران و تاجیکستان در منطقه، بر افزایش همکاریهای فرهنگی و هنری میان دو کشور تاکید کرد و گفت: هرگز دنبال تبلیغ نیستیم؛ انتظارمان انعکاس واقعیات ایران است.


به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، حجت الاسلام محمد مهدی ایمانی پور روز دوشنبه در دیدار با خانم زلفیه دولت زاده با اشاره به روابط دیرینه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان به ویژه در زمینه های فرهنگی، هنری، علمی و دیگر حوزه های اقتصادی و اجتماعی و سیاسی، گفت: خوشبختانه با توجه به وجود زبان مشترک فارسی ایران و تاجیکستان، دو کشور نیازی به واسطه برای توسعه روابط و تعاملات فرهنگی و هنری ندارند.


وی در ادامه با ذکر این نکته که جمهوری اسلامی ایران اولین کشوری بود که استقلال تاجیکستان را به رسمیت شناخت، گفت: این مهم نشانگر آن است که به استقلال این کشور از درجه اهمیت بالایی نزد جمهوری اسلامی ایران برخوردار است.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه به پتانسیل ها و ظرفیت خوب میان دو کشور برای توسعه همکاری های فرهنگی و هنری اشاره و از آمادگی ایران برای همکاری های علمی، دانشگاهی، گفتگوی های فرهنگی ، تبادل استاد و … با کشور دوست و برادر تاجیکستان خبر داد.


ایمانی پور همچنین به درخشش، تلاش و فعالیت خوب هنرمندان دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی اشاره کرد و گفت: امروز فرصت خوبی است تا با عزم و اراده دو کشور  همکاری های دوجانبه و حتی چند جانبه ایران و تاجیکستان را افزایش داده  و همواره بر توسعه تعاملات هرچه بیشتر آنها تاکید داشته باشیم.


رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه با اشاره به ظرفیت های خوب فرهنگی و هنری در ایران به ویژه در حوزه های سینما، تئاتر، تجسمی، موسیقی، کتاب و ادبیات و … ، از آمادگی ایران برای اجرای برنامه های مختلف و انتقال تجربیات اهالی فرهنگ و هنر ایران به هنرمندان تاجیک خبر داد و گفت: از وزیر فرهنگ جمهوری تاجیکستان انتظار داریم که مقدمات حضور و فعالیت هنرمندان را برای تعاملات هرچه بیشتر دو کشور در کشور مقصد فراهم کنند.


هرگز دنبال تبلیغ نیستیم؛ انتظارمان انعکاس واقعیات ایران است 


حجت الاسلام ایمانی پور همچنین با اشاره به تاکید و اولویت دولت آیت الله سید ابراهیم رئیسی – رئیس جمهور مبنی بر توسعه روابط با همسایگان، با عنایت به علاقه مندی ایران برای توسعه روابط و همکاریهای فرهنگی و هنری میان دو کشور، گفت:آماده هرگونه همکاری با کشور تاجیکستان هستیم.


رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی موضوع ایجاد هراس از همسایه را یکی از دیگر دسیسه های دشمنان، استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: آنها در تلاش هستند واقعیات جمهوری اسلامی ایران را با استفاده از همه ابزارها و ظرفیت ها منفی و غیر واقعی جلوه داده و موضوع ایران هراسی را گسترش دهند.


ایمانی پور  تصریح کرد: ما هرگز دنبال تبلیغ نیستیم اما انتظارمان از کشور دوست و برادر تاجیکستان این است که آنچه حقیقت ایران است و مشاهده می کنند را به ملت خود در بازگشت به وطن منعکس و معرفی کنند.           


در ادامه این دیدار وزیر فرهنگ جمهوری تاجیکستان نیز با  قدردانی از جمهوری اسلامی ایران به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای میزبانی از هیات اعزامی جمهوری تاجیکستان وهمچنین برگزاری روزهای فرهنگی تاجیکستان در ایران، ابراز امیدواری کرد با توسعه همکاری های دوجانبه شاهد رشد و حرکت در تعاملات فرهنگی و هنری میان دو کشور باشیم.


خانم زلفیه دولت زاده با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در ایران در سه شهر تهران ،تبریز و شیراز، ابراز امیدواری کرد که متقابلا هرچه زودتر مقدمات برگزاری هفته فرهنگی ایران در کشور تاجیکستان نیز فراهم و عملیاتی شود.


وی همچنین با اشاره به سخنان رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ضمن استقبال از هرگونه همکاری دو جانبه در زمینه های فرهنگی و هنری، از آمادگی کشورش برای توسعه و تعمیق روابط در زمینه های مختلف خبر داد.


هرگز دنبال تبلیغ نیستیم؛ انتظارمان انعکاس واقعیات ایران است 


 نظام‌الدین زاهدی سفیر کشور جمهوری تاجیکستان نیز در این دیدار با قدردانی از میزبانی جمهوری اسلامی ایران از برگزاری هفته فرهنگی کشورش در سه شهر ایران، برگزاری این ریوداد بزرگ فرهنگی وهنری را بعد از ۱۴ سال نشانه علاقه مندی دو کشور به توسعه و گسترش روابط ایران و تاجیکستان در زمینه های مختلف به ویژه فرهنگی و هنری عنوان کرد.


در ادامه این دیدار رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزیر فرهنگ جمهوری تاجیکستان هدایایی را به رسم یادبود از صنایع دستی دو کشور به یکدیگر اعطا کردند.


به گزارش ایرنا، با همکاری وزارتخانه های فرهنگ ایران و جمهوری تاجیکستان و سفارتخانه آن و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان در ایران (۱۱ تا ۱۶ مهرماه) در شهرهای تهران، شیراز و تبریز برگزار می‌شود.


این رویداد فرهنگی شامل اجرای برنامه توسط گروه‌های هنری از جمله گروه نمایش، گروه موسیقی، قرائت شعر توسط شعرای تاجیکستانی و برگزاری نمایشگاه نقاشی، عکس، هنرهای دستی و لباس‌های ملی آن کشور می‌شود.


مراسم افتتاحیه «هفته فرهنگی جمهوری تاجیکستان در ایران» روز دوشنبه ۱۱ مهرماه ساعت ۱۶ با حضور وزرای فرهنگ ایران و تاجیکستان و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و شخصیت‌های فرهنگی و هنری داخلی و خارجی در منطقه فرهنگی گردشگری اراضی عباس‌آباد تهران برگزار می شود.


پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی 


نظام‌الدین زاهدی سفیر تاجیکستان در ایران در دیدار ۲۵ بهمن ماه ۱۴۰۰ خود با حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پیشنهاد برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در ایران را مطرح کرد.


وی سفر رییس جمهوری ایران به تاجیکستان را نشانه اهمیت گسترش روابط و برنامه‌ریزی برای توسعه همکاری‌ها دانست و گفت: به نظر می‌رسد با اقدامات مشترک ۲ کشور، ظرفیت‌های موجود جهت توسعه روابط تاجیکستان و ایران در همه حوزه‌های مورد اهتمام در آینده نیز مورد استفاده ثمربخش قرار گیرد.


هرگز دنبال تبلیغ نیستیم؛ انتظارمان انعکاس واقعیات ایران است 


رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در این دیدار به نقش فرهنگ و هنر در دوستی و پیوند ملت‌ها اشاره کرد و گفت: ایران و تاجیکستان با توجه به اشتراکات فراوان فرهنگی، هم زبانی، آداب و رسوم و دیدگاه‌های مشترک، گام‌های بسیار ارزشمندی را برای توسعه همه‌جانبه برداشته‌اند.


حجت‌الاسلام محمد مهدی ایمانی‌پور با تأکید بر اینکه روابط با همسایگان در اولویت ما قرار دارد، بیان کرد: اشتراکات فرهنگی بسیار فراوان ایران با تاجیکستان به عنوان بسترهای توسعه روابط فرهنگی، فرصت مناسبی برای گسترش روابط در دیگر زمینه‌ها فراهم کرده است.


  



وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>ایفون تصویری “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما “https://www.flytoday.ir/flight”>بلیط هواپیما


Published by admin_mti1360