مازندران نقش خاصی در تحقق دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم ایفا می کند

ساری – ایرنا – استاندار مازندران پس از دیدار با معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی اینستاگرام گفت که این استان نقش خاصی در تحقق دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم ایفا می‌کند.


به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، سید محمود حسینی‌پور بیان کرد: این روزها مازندران به کانون دیپلماسی اقتصادی تبدیل شده است.


نماینده عالی دولت در استان مازندران یادآور شد: پس از دعوت از معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه و ارائه برنامه جامع توسعه صادرات استان مازندران همراه با هدف گذاری صادرات پنج میلیارد دلاری، تفاهم نامه همکاری میان وزارت امور خارجه با هدف توسعه دیپلماسی اقتصادی مازندران و زمینه سازی برای بهره برداری اصولی و هدفمند از بنادر استان به عنوان مسیر اصلی کریدور بین المللی شمال-جنوب به امضای طرفین رسید.


مازندران نقش خاصی در تحقق دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم ایفا می‌کند


حسینی‌پور بیان کرد: دیپلماسی فعال منطقه‌ای دولت مردمی، انگاره‌های ویژه‌ای را در مناطق مختلف کشور به وجود آورده و مازندران نیز به‌دلیل برخورداری از شرایط منحصر به فرد در دریای خزر به عنوان یکی از استان های مرزی و همسایه با منطقه اوراسیا، این روزها نقش خاصی در تحقق دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم ایفا می‌کند.


وی ادامه داد: مازندران با مزیت‌های فراوان اقتصادی، طبیعی، گردشگری، تجاری و صنعتی می‌تواند با سرمایه‌گذاری‌های بیشتر و تقویت روابط با کشورهای همسایه به محور دیپلماسی اقتصادی کشور در دوره جدید تبدیل شود.


استاندار مازندران اضافه کرد: با درک این موضوع در ماه‌های گذشته با دیدارهای چهره به چهره با مسوولان ارشد دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و سفرای کشوری‌های شمالی مازندران در حال هموار کردن این مسیر مهم هستیم.


حسینی‌پور تاکید کرد: تقویت همکاری‌های دو جانبه و چند جانبه بین مازندران با کشورهای منطقه از دیدگاه معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امورخارجه، نه تنها به نفع این استان بلکه به نفع کشورهای مورد نظر خواهد بود، چراکه با تحقق همکاری های اقتصادی، تجاری و فرهنگی، توسعه این مناطق نیز شتاب می گیرد.


وی خاطرنشان کرد: سبقه رایزنی و دیپلماسی فعال اقتصادی امسال مازندران به افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ در ۲۰ اردیبهشت ماه امسال با حضور سفرای ۹ کشور عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی اکو شامل سفرای کشورهای پاکستان، افغانستان، آذربایجان، ترکیه، ترکمنستان، قرقیزستان، قزاقستان، تاجیکستان، ازبکستان و مدیران این سازمان بین‌المللی باز می‌گردد که با امضای این تفاهم نامه شتاب بیشتری خواهد گرفت.



به گزارش ایرنا، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ۱۴ مردادماه در جریان سفر به مازندران و دیدار با مدیران دستگاه‌های اجرایی و صادرکنندگان استان با بیان این که در کنار توسعه روابط خارجی با کشورهای همسایه، وزارت امور خارجه به دنبال احیای برجام است، گفت: جمهوری اسلامی به دنبال حل عزت‌مندانه برجام است.


صادرات کالاهای غیرنفتی استان در چهار ماهه امسال با ۳۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ۳۰۰ میلیون دلار رسید.


معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه به منظور دیدار با صادرکنندگان و بررسی ظرفیت های اقتصادی و صادراتی استان پنج‌شنه ۱۴ مردادماه در قالب سفر ۲ روزه به مازندران سفر کرد.


وب گردی

“https://sohaeshop.com/product-category/%D8%A2%DB%8C%D9%81%D9%88%D9%86-%D8%AA%D8%B5%D9%88%DB%8C%D8%B1%DB%8C/”>آیفون تصویری “https://mz724.ir/”>بلیط هواپیما موج زمزم “https://iransite.com”>طراحی سایت ایران سایت “https://www.mehrparvaz.com/”>آژانس هواپیمایی مهرپرواز “https://www.alefbatour.com/”>آژانس هواپیمایی الفبای سفر “https://www.trip.ir/”>بلیط هواپیما ارزان “https://upmusics.com/category/dl-nuhe-madahi/”>نوحه های محرم “https://www.eligasht.com/”>قیمت بلیط هواپیما


Published by admin_mti1360