اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره موسیقی نواحی منصوب شدند

تهران- ایرنا- معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در احکامی، اعضای شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران را منصوب کرد.


به گزارش ایرنا از دفتر موسیقی، براساس حکم محمود سالاری اعضای شورای سیاستگذاری پانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی را منصوره ثابت‌زاده، هوشنگ جاوید، حمید عسکری رابری، احمد صدری و محمدعلی مرآتی تشکیل می‌دهند.


منصوره ثابت.زاده، پژوهشگر ادبیات فارسی و موسیقی و دارای دکترای رشته زبان و ادبیات فارسی از دانشگاه آزاد اسلامی است. از سال ۱۳۵۸ تحقیق در مبانی حرکتی اقوام ایرانی را آغاز کرد و به آموختن موسیقی سنتی ایرانی پرداخت و تئوری موسیقی غربی و آواز کلاسیک را نیز فراگرفت. ثابت‌زاده پژوهش‌هایی در موسیقی نواحی ایران انجام داده و به پژوهش و تدوین نخستین فرهنگنامه موسیقی‌های جشنی اقوام ایرانی نیز پرداخته است.


هوشنگ جاوید متولد ۱۳۳۸ تهران، پژوهشگر موسیقی نواحی و آیینی ایران است. جاوید از شاگردان سید ابوالقاسم انجوی شیرازی، بنیانگذار مکتب مرکز فرهنگ مردم ایران در صدا و سیما بود و از پژوهشگران موسیقی نواحی ایران است که پژوهش‌های متعددی در موسیقی نواحی داشته و جشنواره‌های مختلف موسیقی نواحی و آیینی را بنیان گذاشته است.


حمید عسکری، دکترای موسیقی‌شناسی از انستیتوی هنرهای زیبای آکادمی ملی علوم ارمنستان است. او تاکنون قطعات بسیاری را آهنگسازی کرده است و آلبوم « طرح نو» و کتاب «شیوه‌های تنظیم آوازهای محلی برای گروه کُر» ازجمله‌ آثار منتشرشده‌ی اوست. عسکری رهبر گروه کُر اردیبهشت است و در کارنامه‌ی هنری و اجرایی او ریاست دانشکده‌ی موسیقی دانشگاه هنر، رهبری گروه کُر ارکستر سمفونیک تهران و داوری جشنواره موسیقی فجر دیده می‌شود.


احمد صدری، کارشناسی ارشد رشته پژوهش هنر با گرایش موسیقی و درجه یک هنری از شورای ارزشیابی هنرمندان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دارد. صدری دارای سوابق و تجارب پژوهشی، علمی و آموزشی متعددی ازجمله قائم مقامی ریاست گروه موسیقی فرهنگستان هنر و عضویت تحریریه فصلنامه خیال را در کارنامه خود دارد و تاکنون کتاب‌ها و مقالات متعددی از او منتشر شده است. صدری همچنین دبیر دهمین تا سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران بوده است.


محمدعلی مراتی متولد ۱۳۵۱ کرمانشاه، نوازنده کمانچه و آهنگساز دارای کارشناسی ارشد موزیکولوژی از دانشگاه مارسی فرانسه و دکتری اتنوموزیکولوژی از دانشگاه پاریس است که پایان‌نامه دکترای خود را درباره آوازهای اکاپلای هوره، سیاه چمانه، مور، بیت در موسیقی کردی پژوهش کرد. مرآتی نوازنده تخصصی ساز کمانچه است و به نواختن سازهای تنبور، سه تار و دف نیز آشنایی دارد. مرآتی تاکنون کنسرت‌های پژوهشی متعددی برگزار کرده و مقالاتی را در کنفرانس‌های پژوهشی و علمی موسیقی ارائه کرده است. وی ضمن دبیری دوره چهاردهم این جشنواره، عضو شورای علمی سیزدهمین جشنواره موسیقی نواحی نیز بوده است.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40