از ظرفیت نظام اجاره داری حرفه ای در طرح ساماندهی قیمت اجاره بها

تهران – ایرنا – سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برای بهبود طرح ساماندهی و کنترل اجاره بها املاک مسکونی و افزایش اثر بخشی آن، مواردی به طرح اولیه اضافه شده که یکی از مهمترین آنها نظام جامع اجاره داری حرفه‌ای است.


به گزارش حوزه پارلمانی ایرنا، عبدالجلال ایری در گفت و گویی در تشریح نشست روز سه شنبه کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ساماندهی و کنترل اجاره بها املاک مسکونی با حضور مسئولان مربوطه در نشست امروز کمیسیون عمران مجلس مورد بررسی قرار گرفت.


نماینده مردم ترکمن بیان داشت: برای بهبود طرح مذکور و افزایش اثر بخشی آن مواردی به طرح اولیه اضافه شده است که یکی از مهمترین آنها نظام جامع اجاره داری حرفه ای بوده که به دو بخش شرکت های” اجاره داری “و شرکت های مدیریت و بهره برداری” تقسیم می‌شود.  


 ایری تصریح کرد: شرکت‌های اجاره داری با خرید واحدهای مسکونی و اجاره دادن آنها یا با ساخت واحدهای مسکونی با دو شیوه استفاده از اراضی شخصی و اراضی دولتی در حوزه اجاره داری حرفه ای فعالیت می‌کنند.


سخنگوی کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: یکی دیگر از موضوعات بسیار مهمی که به طرح ساماندهی و کنترل اجاره بها املاک مسکونی اضافه می‌شود، تسهیلات حمایتی کمک به مستاجران نظیر وام ودیعه مسکن بوده که در سال‌های اخیر با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا به مستاجران پرداخت می‌شود. طبق گزارش های ارائه شده وام ودیعه مسکن برای تهرانی‌ها ۱۰۰ میلیون، برای کلانشهرها ۷۰ میلیون و برای سایر شهرها ۴۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که تاکنون ۳۰۵ هزار متقاضی برای دریافت وام ثبت نام کردند و از این تعداد حدود ۸۰ هزار نفر به بانک‌ها معرفی و تعدادی نیز وام خود را پس از تکمیل مدارک طی ۱۰ روز کاری دریافت کرده اند.


وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع  مدیریت بازار اجاره بها املاک مسکونی و نبود قانون مدون و جامع در این حوزه، کمیسیون عمران مجلس با حساسیت بسیار بالا موضوعات را بررسی کرده و برای این مهم حتما از ظرفیت نخبگانی و کارشناسی استفاده خواهد کرد.



آی‌پی شما:


مرورگر شما:


آخرین بروزرسانی سایت: 1401-03-03 12:40