طرح اعتبار اسناد رسمی اعاده شده از شورای نگهبان در کمیسیون قضایی

تهران – ایرنا – نایب رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح اعتبار اسناد رسمی اعاده شده از سوی شورای نگهبان با حضور نماینده این شورا و نمایندگان دستگاه‌های مرتبط در کمیسیون قضایی مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


حجت الاسلام حسن نوروزی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی  ایرنا با اعلام این خبر افزود: جلسه امروز کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر دادگستری و رییس سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد که حضور  وزیر و رییس سازمان تعزیرات در کمیسیون به منظور تبریک سال نو انجام شده بود.


نوروزی اظهار داشت: شورای نگهبان به بخش هایی از مصوبه مجلس و کمیسیون قضایی به طرح اعتبار اسناد رسمی ایراد گرفته و آن را مغایر با شرع دانسته بود که در این جلسه ایرادات وارده مورد اصلاح قرار نگرفت و بنا شد تا  این ایرادات در کارگروهی با حضور نمایندگان کمیسیون و دستگاه‌های مرتبط مورد بحث و بررسی قرار گیرد.


وی خاطر نشان کرد: کمیسیون قضایی و مجلس مصوب کرده بود که اسناد عادی پس از گذشت دو سال دیگر از نظر حقوقی فاقد اعتبار خواهند بود و قابل طرح در محافل حقوقی نیستند که شورای نگهبان این مصوبه را مغایر با شرع دانسته بود.
 



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40