راه تجارت گلستان به کشورهای اوراسیا باز شود

ایسنا/گلستان آیت‌الله نورمفیدی با بیان اینکه منطقه آزاد اینچه‌برون دروازه ورود به آسیای میانه است، افزود: باید راه تجارت به کشورهای اوراسیا را باز کنیم.


آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی شامگاه پنج‌شنبه ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ در نشست توسعه زنجیره‌های ارزش با حضور فعالان اقتصادی استان گلستان که در دانشگاه آزاد گرگان برگزار شد، اظهار کرد: شرایط امروز کشور شرایط سخت بوده و کار کردن هم در چنین شرایطی سخت است.


وی با بیان اینکه باید حرکت‌های جهادی شود و بدون پشتوانه‌های جهادی نمی‌شود کارها را پیش برد، ادامه داد: قطعاً حرکت جهادی پشتوانه مکتبی می‌خواهد و نمونه ای از این کارها را در عملیات احیا و علاج بخشی خلیج گرگان دیدیم.


راه تجارت گلستان به کشورهای اوراسیا باز شود


نماینده ولی فقیه در استان گلستان، حاج قاسم سلیمانی را شخصیتی برجسته دانست و افزود: باید به شخصیت این شهید بزرگوار فکر کرد و درس آموخت زیرا هر کجا خطر وجود داشت، وی حاضر بود، زیرا دلش به خدا وصل بود.


وی با تأکید بر اینکه سفرهای استانی دستاوردهای بسیاری را در اقصی نقاط کشور دارد، خاطرنشان کرد: حضور رئیس جمهور و هیئت دولت در استان‌ها می تواند گره‌ها را باز کند.


راه تجارت گلستان به کشورهای اوراسیا باز شود


آیت‌الله نورمفیدی منطقه آزاد اینچه‌برون را دروازه ورود به آسیای میانه عنوان و اضافه کرد: باید راه تجارت به کشورهای اورآسیا را باز کنیم تا سود اقتصادی آن عاید کشور شود.


وی با بیان اینکه باید مسیر جدیدی برای راه‌آهن تعریف شود، از وضعیت نامناسب پل ورسک سخن گفت و تصریح کرد: این پل فرسوده است و از عمر آن چند دهه می‌گذرد و باید عوض شود و توان حمل بار سنگین را ندارد و باید مسیر جدید جایگزین شود تا اتفاقات خوبی رخ دهد و از این اتفاقات استان ما از نظر اقتصادی تکان بخورد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز