حمایت صندوق نوآوری از حضور دانش بنیان ها در ۳۱۵ نمایشگاه خارجی

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: صندوق نوآوری در راستای توسعه بازارهای صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان از حضور این شرکت‌ها در ۲۶۰ نمایشگاه داخلی و ۳۱۵ نمایشگاه خارجی به صورت بلاعوض حمایت می‌کند.


به گزارش ایسنا، دکتر محمدصادق خیاطیان امروز در جریان بازدید از پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی (بانک، بیمه و بورس) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز نفوذ فناوری و نوآوری در فعالیت‌های مالی، یکی از مظاهر توانایی شرکت‌های دانش‌بنیان است، گفت: تاثیری که امروز محصولات فناورانه شرکت‌های دانش‌بنیان بر صنعت مالی کشور گذاشته‌اند، به حدی رسیده است که مردم به خوبی آن را لمس کرده‌اند. برای نمونه فعالیت بانکداری الکترونیک و بیمه به کمک ابزار دانش‌بنیان اتفاقی است که توانسته فعالیت مردم در شبکه بانکی و بیمه‌ای کشور را تسهیل کند.


وی صنعت مالی را صنعتی بسیار بزرگ و شناخته شده در دنیا توصیف کرد و افزود: امروز نفوذ فناوری در این صنعت سبب کاهش هزینه‌ها، افزایش دقت و در یک کلام باعث افزایش بسیار بالای بهره‌وری شده و از سوی دیگر شفافیت بالایی که نفوذ فناوری در فرآیندهای مالی پدید آورده، اقبال بسیاری از کشورها به حوزه فناوری‌های مالی را موجب شده است.


خیاطیان با اشاره به عرضه فناوری‌های پیشرفته‌ در این حوزه، نمونه آن را احراز هویت با استفاده از هوش مصنوعی دانست و خاطر نشان کرد: امروزه برای احراز هویت دیگر نیاز به حضور فیزیکی افراد نیست و این کار به صورت غیر حضوری در مراکزی مانند بازار سرمایه، بانک‌ها و … انجام می‌شود.


رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با اشاره به بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان در پاویون صندوق نوآوری در نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی، اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در نمایشگاه صنعت مالی توانسته‌اند وارد همکاری‌های جدی با سرمایه‌گذاران خارجی شوند. این مسئله حاکی از توان بالا و استعداد دانش‌بنیان‌های ایرانی برای حضور در بازارهای جهانی است.


وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های صندوق نوآوری و شکوفایی برای توسعه بازارهای صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت از حضور این شرکت‌ها در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی است، گفت: در این راستا ما تلاش می‌کنیم که زمینه‌ای فراهم کنیم که شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند محصول خود را معرفی و مشتریان خود را پیدا کنند. ما این فرایند را با انواع حمایت‌ها هموار می‌کنیم که یکی از آن‌ها حمایت بلاعوض از دانش‌بنیان‌ها برای حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی است.


رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی ادامه داد: در این راستا صندوق نوآوری از حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در ۲۶۰ نمایشگاه داخلی و ۳۱۵ نمایشگاه خارجی به صورت بلاعوض حمایت می‌کند؛ چرا که توسعه صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان از جمله برنامه‌های صندوق نوآوری است که امکان معرفی این شرکت‌ها به سرمایه‌گذاران خارجی و جذب سرمایه‌ را به وجود می‌آورد.

منبع خبر: خبر گزاری ایسنا