استاندار گلستان خرید تضمینی حلقه مفقوده شیرین سازی آب دریاست

ایسنا/گلستان استاندار گلستان با تقدیر از حمایت‌های دولت در مسیر پیشرفت و توسعه این استان گفت: درخواست ما از ریاست محترم جمهور این است که تخصیص اعتبار برای خرید تضمینی شیرین‌سازی آب دریا صورت بپذیرد.


علی محمد زنگانه شامگاه پنجشنبه در نشست توسعه زنجیره های ارزش با حضور فعالان اقتصادی و شورای اداری استان گلستان که با حضور رئیس جمهور و هییت وزیران برگزار شد با اشاره به اینکه ۲۱ زنجیره ارزش در سطح استان گلستان شناسایی شده است، اظهار کرد: این زنجیره‌های ارزش بالغ بر ۸۵ درصد تولید ناخالص را در استان دارا هستند.


وی با بیان اینکه سهم استان ما حدود یک درصد تولید ناخالص کشور است، افزود: توسعه زنجیره های ارزش و راهبردی استان ذیل سند راهبردی پیشرفت گلستان و منطبق بر استاد بخشی ۳۰ گانه به نام‌تجمر اصلی ترین راهبرد ماست.


استاندار گلستان با تاکید بر اینکه یک برنامه ۵ ساله برای تقویت و توسعه این زنجیره ها داریم، خاطرنشان کرد: سهم ما در زنجیره ارزش طیور ۱۱ درصد اما سهم ارزش افزوده حدود ۳ درصد است که در چندین بخش دیگر هم همین مساله وجود دارد که باید توسعه یابد.


زنگانه با اشاره به اینکه رئیس جمهور محترم در شورای اداری قبلی جمله فرمودند مبنی بر اینکه “کنار دریا و تشنه؟” که این جمله در فضای حقیقی و مجازی ترند شد، تصریح کرد: ما همه کارها را برای شیرین سازی آب دریا انجام دادیم اما فقط منتظر تخصیص اعتبار برای خرید تضمینی هستیم.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز