از چه نوع مصالحی استفاده کنیم؟

از چه نوع مصالحی استفاده کنیم؟

استفاده کردن از مصالح ساختمانی در مواقع بسیاری مورد نیاز خواهد بود اما چه نوع مصالحی باید در چه محلی مصرف شود؟ طبیعتا برای ساخت بخش های مختلف سازه باید از مصالح متفاوتی استفاده شود چرا که میزان مقاومت و همچنین کیفیت مصالح با یکدیگر متفاوت است و چنانچه در محل مناسب به کار برده شود بهترین نتیجه را خواهد داشت. بتن به عنوان یکی از کاربردی ترین انواع مصالح ساختمانی شناخته می شود که امکان استفاده در بخش های مختلف سازه را داشته و با استفاده از آن می توانید مقاومت بالایی را به ارمغان آورید. در ادامه توضیحات کامل تری در خصوص قیمت سیمان ارائه نموده ایم:

انواع بلوک ساختمانی

بلوک های ساختمانی تنها در بلوک های قدیمی خلاصه نمی شوند و امروزه شاهد ارائه انواع اقسام مختلف بلوک ها هستیم. یکی از اصلی ترین مواردی که سبب تمایز بلوک ها شده، کیفیت و خلوص بلوک است. در صورتی که یکی از مواد اولیه بلوک کمتر از حد مشخص شده باشد طبیعتا کیفیت محصول نیز پایین تر خواهد بود. شکل کلی بلوک از دیگر مواردی است که سبب تمایز بلوک ها خواهد شد. برخی از بلوک ها دارای محفظه هایی بر روی خود هستند و برخی ساختاری یک تکه دارند. در حالت کلی نیز انواع بلوک ها به دو نوع سنگین و سبک دسته بندی می شوند که بلوک های سبک امروزه مورد توجه بسیاری قرار گرفته اند. شاید اندازه بلوک سبک برایتان مهم باشد، بلوک ها از نظر اندازه نیز با یکدیگر تفاوت دارند. شرکت ما اقدام به تولید انواع اقسام بلوک های مختلف کرده و می توانید با کیفیت ترین ها را از آن خریداری نمایید.

بلوک aac چه ویژگی هایی دارد؟

یکی از پرکاربردترین انواع بلوک ها را می توان بلوک aac دانست. این نوع بلوک ها از جمله بلوک های سبک به شمار می روند و به دلیل ساختار بدون درز و شیاری که دارند در بخش های مختلفی از ساختمان مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت بلوک aac به دلیل اینکه از موارد مختلفی تشکیل شده و قیمت سیمان متغییر است متفاوت خواهد بود. این بلوک ها دارای ذرات هوا در داخل خود است و به همین دلیل به عنوان عایق حرارتی و صوتی نیز از آن استفاده می شود. بلوک های aac در اندازه های مختلف تولید و ارائه می شوند و اصلی ترین متغیر آن، میزان ضخامت بلوک است که مقاومت دیوار را نشان می دهد. البتا بلوک aac را نمی توان برای دیوار های باربر استفاده کرد چرا که مقاومت و استحکام پایینی داشته و ممکن است تحمل فشار زیاد را نداشته باشد.

منظور از فوق روان کننده بتن چیست؟

یکی از مواد افزودنی بتن را می توان فوق روان کننده ها دانست. روان کننده ها در سه نسل ارائه شده اند که فوق روان کننده های بتن را می توان نسل دوم از میان آنها دانست که محبوبیت بسیار زیادی دارد. فوق روان کننده بتن بر پایه نفتالین سولفونات بوده و باعث کاهش میزان استفاده از آب خواهد شد. توجه داشته باشید که این امر به هیچ وجه دلیلی بر کاهش مقاومت بتن نیست بلکه مقاومت بتن نیز با استفاده از آن افزایش پیدا می کند. فوق روان کننده بتن میزان آبدهی بتن را کاهش داده و وقت بیشتری برای پهن کردن بتن به شما خواهند داد. در صورت استفاده از این مواد می توانید قالب های سیمان را در مدت زمان کوتاه تری باز کنید. مقاومت فشاری بتن نیز افزایش پیدا کرده و از شکسته شدن بتن‌ جلوگیری خواهد شد. توجه داشته باشید که این ماده همانطور که از نام آن پیداست باعث روان شدن چشمگیر بتن می شود.

قیمت فوق روان کننده بتن

همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد فوق روان کننده بتن از جمله محبوب ترین مواد افزودنی بتن به شمار می رود. قیمت یکی از مهمترین مواردی است که در خرید فوق روان کننده بتن باید مورد توجه قرار گیرد. در رابطه با قیمت فوق روان کننده ها نمی توان رقم ثابتی در نظر گرفت چرا که قیمت این محصول نیز به مانند تمامی لوازم دیگر نوسانات بسیاری داشته و ممکن است در روزها و هفته ها متغیر باشد. قیمت فوق روان کننده ممکن است تحت تاثیر کیفیت محصول نیز متفاوت باشد چرا که برخی از مراکز فروش مصالح ساختمانی به منظور جلب توجه، اقدام به فروش محصولات بی کیفیت با قیمت ارزان تر می کنند. به هیچ وجه نباید کیفیت را فدای قیمت کرده و این نوع محصول را برای استفاده خود خریداری کنید چرا که ممکن است نتواند تاثیر مطلوبی بر روی بتن بگذارد. البته باید بدانید که قیمت فوق روان کننده بتن در مقایسه با ویژگی های منحصر به فرد آن و قیمت سیمان امروز مناسب است.

آشنایی با مواد افزودنی به بتن

در انتخاب بتن نیز حتما باید دقت کافی داشته باشید چرا که بتن ها را نیز می توان از طرف مواد اولیه کاربردی در آنها به انواع مختلفی دسته بندی نمود که هریک ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته و استفاده کردن از آنها برای بخش های مختلف امکان پذیر است. با اضافه کردن برخی مواد به بتن می توان ویژگی های آن را تغییر داد و به همین دلیل قبل از خرید بهتر است با برخی از اصلی ترین مواد افزودنی بتن آشنایی داشته باشید. 

قیمت بلوک aac

قیمت بلوک aac به موارد مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل نمی توان رقم خاصی برای آن در نظر گرفت. در حالت کلی بلوک های aac به دلیل مواد اولیه و همچنین پروسه زمان بری که برای تولید دارند میزان قیمت بالایی هم خواهند داشت و در صورتی که تمایل به خرید آنها داشته باشید هزینه بیشتری از بلوک های معمولی باید پرداخت کنید. اما گران بودن قیمت بلوک ها به دلیل کیفیت بالا و کاربردی که دارند با توجه به قیمت سیمان معقول است و می توانید برای بسیاری از مصارف ساختمانی خود اقدام به خرید آنها نمایید. شرکت های مختلف قیمت های متفاوتی برای محصولات خود در نظر می گیرند و شهر بتن به منظور جلب رضایت مشتریان خود، اقدام به ارائه محصولات با بهترین قیمت ها نموده است و می توانید باکیفیت ترین محصولات را با قیمت های مناسب خریداری کنید. پیشنهاد ما به شما بررسی قیمت روان کننده و قیمت زودگیر کننده است.

بهترین روش خرید مواد افزودنی بتن

برای خرید مصالح ساختمانی و مواد بتن راه های متفاوتی میش رو خواهید داشت و در حالت کلی این روش ها به دو نوع حضوری و غیرحضوری دسته بندی می شوند. روش حضوری، مراجعه به مراکزی است که در سطح شهر فعالیت می کنند. خرید از این مراکز به دلیل وقت گیر بودن کمتر مورد توجه قرار گرفته است. بهترین روش برای خرید مواد افزودنی بتن را می توان مراجعه به وب سایت های اینترنتی فروش دانست چرا که خرید از این مراکز به زمان کمتری نیاز داشته و خواهید توانست انواع اقسام محصولات مختلف را مورد بررسی قرار دهید و به راحتی استعلام قیمت بورس سیمان را داشته باشید. شهربتن یکی از مراکز معتبر فروش مصالح ساختمانی در فضای مجازی است که از طریق آن می توانید بهترین و با کیفیت ترین محصولات را با نازلترین قیمت ها خریداری نمایید.

معرفی پرکاربردترین بلوک های ساختمانی

شهر بتن ارائه دهنده بلوک های با کیفیت

بلوک های سیمانی از جمله پرکاربردترین مصالح ساختمانی هستند که برای ساخت هرگونه سازه ای مورد استفاده قرار می گیرند. بلوک ها انواع متغیری دارند و هر یک از انواع آن ویژگی های منحصر به فرد خود را داشته و در بخش های مختلفی از ساختمان مورد استفاده قرار خواهند گرفت. بلوک ها معمولا از ترکیب: ماسه، سیمان، آب و سنگدانه های ریز ساخته می شوند که مقاومت مناسبی داشته و به دلیل ابعاد بزرگتری که نسبت به آجر دارند سرعت ساخت و ساز را نیز افزایش خواهند داد. اما آیا تمامی انواع بلوک ها مناسب هستند؟ طبیعتا هریک از بلوک ها به منظور استفاده خاصی تولید می شوند و انتخاب هرکدام از آنها بستگی به محل و نوع استفاده شما دارد. کیفیت بلوک سبک حرف اصلی را در خرید خواهد زد و به همین دلیل در هنگام خرید حتما باید از کیفیت و دوام بلوک اطمینان داشته باشید تا با خیال راحت تری از آنها استفاده کنید. به هیچ‌ وجه قیمت سیمان را به عنوان مولفه اصلی خرید در نظر نگیرید و جنس خوب است که قیمت دارد و برای جنس های نامرغوب قیمت های ارزان نیز گران هستند!  شهر بتن به منظور جلب رضایت مشتریان خود اقدام به تولید باکیفیت ترین انواع بلوک های سیمانی نموده و با خرید آنها می توانید با اطمینان کامل ساخت و ساز خود را آغاز کنید. در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم.

انواع بلوک سیمانی

بلوک های سیمانی را می توان از جنبه های مختلفی به انواع متفاوت دسته بندی نمود. یکی از این موارد، میزان اندازه بلوک ها خواهد بود. اما اصلی ترین موردی که باعث تفکیک بلوک ها می شود نوع ساختار آنها است. برخی از بلوک ها دارای محفظه های تو خالی هستند و این محفظه در برخی از آنها بزرگ و در برخی کوچکتر است. برخی از انواع بلوک ها نیز ساختاری شبکه ای دارند و می توانید آنها را در سایز های مختلف مشاهده کنید. اما مواد اولیه ای که در ساخت بلوک مورد استفاده قرار می گیرد حرف نخست را در تمایز بلوک ها خواهد زد. کارخانه های بلوک سازی در سطح کشور بسیار زیاد هستند اما آیا می توان به تمامی آنها اعتماد کرد؟ اصلی ترین موردی که سبب افزایش دوام بلوک ها می شود تناسب میان مصرف سیمان و ماسه است و این مهم برخلاف تصور بسیاری از مردم خواهد بود که شهر بتن این مورد را رعایت می کند.

بلوک aac چیست؟

بلوک های aac از جمله پرکاربردترین انواع بلوک های ساختمانی هستند. این بلوک ها ساختاری ۱ تکه دارند و هیچگونه شبکه ای در آن وجود ندارد. به عبارتی بلوک‌ aac سایز بزرگ آجر به شمار می روند. این بلوک از ترکیبات: آهک، سیلیس، پودر آلومینیوم، ماسه و سیمان ساخته می شود. کلیه این مداد با یکدیگر ترکیب شده و داخل دستگاه ریخته می شوند. قیمت بلوک aac با توجه به نوع آن و قیمت سیمان و قیمت بتن آماده متفاوت است. این دستگاه دمای مواد را به ۲۰۰ درجه سانتی گراد و فشار را به ۱۲ بار خواهد رساند تا خوب جمع شود. سپس نوبت به بریدن بلوک ها خواهد رسید و به همین دلیل بلوک های aac در انواع اندازه های مختلف ارائه شده اند. توجه داشته باشید که بلوک های aac ضخامت های مختلفی نسبت به یکدیگر دارند اما استحکام پایینی داشته و به همین دلیل معمولا برای دیوار های غیر باربر استفاده می شوند.

به جرأت می توان گفت که بلوک سبک کارآمدترین مصالح ساختمانی نوین بوده، که باعث زیر و رو شدن صنعت ساخت و ساز شده است. این مصالح ساختمانی کم وزن با استفاده از پیشرفت تکنولوژی، اختراع شده و به مرور زمان جایگاه خیلی از مصالح ساختمانی سنتی را تصاحب کرده است.

مزیت هایی که بلوک سبک نسبت به بلوک های قدیمی دارد باعث شده که روز به روز به محبوبیت آن اضافه شده و عده بیشتری از مهندسان ساخت و ساز و مدیران پروژه های ساختمانی به سراغ آن بروند.

بلوک سبک چیست؟

بلوک سبک به طور معمول از ترکیب آب با ماسه ریز دانه، سیمان و پوکه های معدنی ساخته می شود. بسته به نوع بلوک  این ترکیبات می تواند متفاوت باشد. البته دلیل سبک بودن این بلوک ها ایجاد تخلخل توسط حباب های کوچک هوا در بافت آن است.

در واقع ترکیب عناصر در بلوک هر چه که باشد، وجود حباب های هوا در بافت آن ثابت است. همین امر موجب ایجاد قابلیت های چشمگیری برای این مصالح ساختمانی سبک شده است.

کاربرد بلوک سبک در ساختمان سازی

بلوک سبک امروزه از ضروری ترین مصالح ساختمانی به حساب می آید و در دیوار چینی (دیوارهای غیر باربر)، پر کردن کف سازه، ساختن سقف و ایجاد شیب در بخش های مختلف ساختمان به کار می آید.

بسته به کم و کیفی که انواع بلوک های ساختمانی سبک دارند، می توان از آنها در قسمت های مختلف یک سازه استفاده کرد

قیمت بلوک aac

بلوک aac به دلیل ذرات هوایی که در داخل خود دارد عایق صوتی و حرارتی است. به همین دلیل می تواند از هدر رفتن انرژی جلوگیری کرده و از این نظر باعث کاهش هزینه ها شود. اما قیمت بلوک aac چگونه است؟ در حالت کلی نمی توان قیمت دقیقی برای هیچ یک از انواع بلوک ها ارائه کرد چرا که قیمت سیمان متغیر بوده و عوامل متعددی بر تعیین آن تاثیر خواهند گذاشت. از جمله مهمترین موارد تاثیرگذار بر میزان قیمت بلوک aac می توان به ابعاد آن اشاره کرد. هرجه بلوک ها ضخامت بیشتری داشته باشند قیمت آن نیز گران تر خواهد بود و برعکس. مواد اولیه ای که در ساخت بلوک مورد استفاده قرار گرفته است بیشترین تاثیر را بر تعیین میزان قیمت بلوک میگذارد. در حالت کلی قیمت بلوک aac در مقایسه با سایر انواع بلوک ها بالاتر خواهد بود چرا که مزیت های بسیاری از جمله زیبایی و عایق بودن دارد. برای اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید

بلوک clc چیست؟

بلوک های clc نیز ساختاری مشابه با aac دارند. این نوع بلوک ها نیز از جمله بلوک های سبک شناخته شده و مواد اولیه آن: ماسه، سیمان، آب و سیلیس است. البته مقداری فوم نیز به داخل آن تزریق می شود. که قیمت بلوک clc با توجه به انواع مختلف آن متفاوت است.  بلوک های clc معمولا در ضخامت ۱۰ سانتی متر برش داده می شوند و از آنها می توان در انواع بخش های مختلف ساختمان استفاده نمود. عایق بودن، اصلی ترین ویژگی این بلوک ها است. این نوع بلوک یکی از بهترین عایق های صوتی و حرارتی بوده و با استفاده کردن از آن طبق ماده ۱۹ قانون ساخت ساختمان، دیگر نیازی به استفاده از عایق نیست. بلوک clc هم وزن سازه را کاهش داده و هم باعث کاهش میزان بار وارده بر ستون ها خواهد شد. همچنین این بلوک ها به دلیل وزن کمی که دارند در برابر زلزله مقاوم تر بوده و میزان تلفات را نیز کاهش خواهند داد. این بلوک خطر آتش سوزی نیز نخواهد داشت. همچنین شما می توانید در وب سایت ما اقدام به خرید سیمان رنگی نمایید.

قیمت بلوک clc

همانطور که در بخش های قبل نیز به آن اشاره شد برای قیمت بلوک ها نمی توان رقم دقیقی در نظر گرفت. شرکت های مختلف هریک قیمت متفاوتی برای محصولات تولیدی خود ارائه می کنند و در برخی مواقع این تفاوت قیمت بسیار چشمگیر است. شهر بتن یکی از کارخانه های تولید انواع محصولات بتنی است که در طول دوره فعالیت خود توانسته رضایت بسیاری را نسبت به خود جلب نماید. یکی از مهمترین ویژگی های شهر بتن، ارائه بهترین خدمات با هزینه های مناسب است و می توانید بهترین و باکیفیت ترین محصولات را با قیمت های ارزان خریداری نمایید. با مراجعه به وب سایت شرکت می توانید کلیه خدمات آن از جمله قیمت امروز سیمان را مشاهده کرده و برای خرید بلوک، بر روی آیکون بلوک کلیک کنید. در این بخش اطلاعات کاملی از انواع بلوک های aac, clc و… نمایش داده می شوند و پس از مقایسه قیمت بلوک سیمانی و دیگر محصولات و مشخصات آن ها می توانید نسبت به خرید اقدام کنید. فراموش نکنید که برای بتن ریزی نیاز به مواد افزودنی مختلفی دارید به همین منظور توصیه می کنیم قیمت محصولاتی مانند قیمت روان کننده و قیمت زودگیر کننده بتن را در سایت ما بررسی نمایید.

هبلکس به یک نوع بتن متخلخل می گویند که در ساختمان ها قابل استفاده و کاربرد دارد. مقاومت فشاری بالا و وزن پایین از مزایای هبلکس است. لوله گذاری و سیم کشی ساختمانی که در آن از هبلکس استفاده شده به راحتی انجام می پذیرد چون هبلکس به راحتی توسط اره برش خورده و میخ و پیچ به راحتی در ان فرو می رود. مقاومت بالای هبلکس در مقابل اتش بسیار مورد توجه قرار گرفته. عایق بسیار مناسب حرارت و صدا از محسنات بلوک هبلکس است. با توجه به قانون جدید تصویب شده  که عایق بودن ساختمان ها  را در نظر گرفته چنانچه از هبلکس برای دیوارها استفاده گردد، دیگر نیاز به عایقکاری مجدد نیست.

برگرفته از سایت https://shahrebeton.com/