دادستان مرکز گلستان اسوه حامی محیط زیست شد

ایسنا/گلستان پیگیری تخصصی دادسرای استان گلستان در بحث حق‌آبه تالاب‌های بین‌المللی آلاگل، آجی گل و آلماگل و پیگیری طرح احیای تالاب بین‌المللی گمیشان اقداماتی است که محمود اسپانلو را به عنوان دادستان اسوه حامی محیط زیست معرفی کرد.


عصر امروز، ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ در نشست ویدئوکنفرانسی رئیس سازمان‌ محیط زیست کشور و دادستان کل کشور که به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار شد، سه دادستان در کل کشور که اقدامات شاخصی برای حمایت و حفاظت از محیط زیست انجام داده بودند به عنوان دادستان محیط زیستی معرفی و از آنان قدردانی شد.


در این‌مراسم از محمود اسپانلو دادستان مرکز استان گلستان به عنوان یکی از دادستان‌هایی که اقدامات شاخص برای حمایت و حفاظت از محیط زیست را انجام داده بودند قدردانی شد.


از جمله اقدامات شاخصی که با پیگیری و تلاش دادسرای استان درحوزه محیط زیست و تالاب‌ها انجام شده است می‌توان به پیگیری تخصصی حقابه تالاب‌های بین‌المللی آلاگل، آجی گل و آلماگل، پیگیری طرح احیای تالاب بین‌المللی گمیشان اشاره کرد.


از دیگر تلاش‌های دادستانی گلستان در حمایت و حفاظت محیط زیست می‌توان به پیگیری صدور اسناد مالکیت پارک ملی گلستان و تالاب‌های استان و پیگیری موثر پیرامون جاده میانگذر پارک ملی گلستان و اجرای تعهدات معوق وزارت راه و شهرسازی، صدور دستورات قضایی مناسب در برخورد با واحدهای صنعتی آلاینده و برخورد با واحدهای غیرمجاز و آلاینده نیز اشاره کرد.


به گزارش ایسنا ایران با دارا بودن بیش از ۲۵۰ تالاب بزرگ و کوچک و به دلیل موقعیت جغرافیایی خود از اهمیت ویژه ای در آسیای جنوب غربی برخوردار است که سه تالاب آلماگل، آجی گل و آلاگل در استان گلستان به عنوان تالاب‌های مهم جهانی ثبت شده‌اند.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز
لینک مطالب دیگرراهنمای خرید شیرآلات توکار بصورت اینترنتی