چین زمان توافق بر اساس تصمیم ها و قضاوت های سیاسی فرا رسیده

وین – ایرنا – رئیس هیات چین در حالی که مذاکرات رفع تحریم‌ها به مراحل حساس و سرنوشت‌سازی رسیده است گفت: زمان توافق بر اساس تصمیم‌ها و قضاوت‌های سیاسی فرا رسیده است.


«وانگ کوان» چهارشنبه شب پس از پایان جلسه گروه ۱+۴ و آمریکا این مطلب را در پاسخ به خبرنگار ایرنا مطرح و افزود که گفت‌وگوها در حال پیشرفت و رو به جلو جریان دارد.


وی همچنین به سفر کوتاه علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران به تهران اشاره کرد و گفت:  معتقدم این یک نشانه خوبی از پیشرفت است و امیدوارم زمانی که ایشان برگردد پیشرفت‌های بیشتری صورت گیرد.


دقایقی پیش علی باقری در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت‌وگوها برای سفری کوتاه راهی تهران شد. این درحالیست که اعضای هیات کارشناسی ایرانی در وین حضور داشته و به رایزنی‌ها ادامه می‌دهند.


مذاکرات رفع تحریم‌ها که از ششم دی‌ماه آغاز شده به مرحله‌ای رسیده است که موفقیت یا شکست آن صرفا به تصمیمات سیاسی طرف‌های غربی بستگی دارد. اگر طرف‌های غربی تصمیم های لازمی را که به آن آگاه هستند، اتخاذ نمایند، می‌توان چند موضوع باقی‌مانده را حل کرده و ظرف چند روز به توافق نهایی دست یافت.


باقری هفته پیش با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: بعد از هفته‌ها مذاکرات فشرده، بیش از هر زمان به توافق نزدیک شده‌ایم اما تا وقتی درباره همه‌چیز توافق نشده باشد، درباره هیچ چیز توافق نشده است.


وی با بیان اینکه «‌واقع‌بینی، خودداری از زیاده‌خواهی و توجه به تجربه ۴ سال گذشته لازمه تحقق این هدف است» افزود: زمان تصمیم‌گیری طرف‌های مذاکراتی ما فرا رسیده است.