ورود ۵ میلیون نفر به چتر حمایتی بیمه نشانه عزم دولت در محرومیت

ارومیه – ایرنا – وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه سعی این وزارتخانه افزایش حداکثری بیمه شدگان است، گفت: ورود ۵ میلیون نفر به چتر حمایتی بیمه در کشور نشانه عزم دولت برای محرومیت زدایی است.


به گزارش ایرنا، بهرام عین اللهی روز جمعه در جلسه شورای اداری سلماس افزود: این امر نشان می‌دهد که مردم امروز به راحتی و به صورت رایگان می‌توانند تحت پوشش بیمه سلامت در آیند.


وی در خصوص بیمارستان در حال احداث سلماس اظهار کرد: ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این طرح تخصیص یافته و امروز با پیمانکار اتمام حجت کردم که اگر تا ۶ ماه دیگر پیشرفت قابل توجهی در پروژه مشاهده نشود قطعا دستگاه مجری و پیمانکار این پروژه تغییر خواهد یافت.


وزیر بهداشت اضافه کرد: اکنون دیگر بهانه‌ای برای تاخیر در روند این پروژه وجود ندارد و باید به سرعت روند احداث این بیمارستن ادامه یابد.


عین اللهی با اشاره به این که بیمارستان قدیمی سلماس باید حتما بازسازی شود، ادامه داد: تجهیزات مورد نیاز بیمارستان سلماس نظیر ام ار آی و همچنین تامین نیروی انسانی در دستور کار قرار گرفت و به زودی شاهد تحول در این زمینه خواهیم بود.


وی در بخش دیگری با بیان اینکه حضور رییس جمهور و اعضای دولت در مناطق محروم را باید به فال نیک گرفت، گفت: عزم دولت، رسیدگی به مردم در مناطق محروم است.


عین الهی افزود: کشور ما، قدرتمند است و به همین خاطر هم تحریم می‌شود چون از ایران که یک کشور تاریخی است، هراس دارند.


وزیر بهداشت با اشاره به این که دولت آیت الله رئیسی با حضور مستقیم در میان مردم و مشکلات را می‌شنود و می‌بیند، بیان کرد: امروز وضعیت کشور ایران در مقابله با کرونا بهتر از کشورهای اروپایی و آمریکایی بوده و این نشانگر قدرت ایران و مردم ایران است که علیرغم کمبود امکانات نسبت به کشورهای اروپایی امروز ما در دنیا سرآمد مبارزه با کرونا هستیم و وضعیت بسیار مطلوبی داریم.


نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به لزوم توجه بیش از بیش دولت به منطقه ویژه اقتصادی سلماس، گفت: این منطقه باید به سرعت از حالت رکود خارج شود.


یعقوب رضازاده افزود: باید با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و مشارکت دولت، هر چه سریع‌تر در خصوص احداث ساختمان منطقه ویژه اقتصادی، ساختمان گمرک، انبارها و سیلوها و بازسازی و آسفالت روکش خیابان‌ها و سوله‌ها اقدام شود.


رضازاده افزود: مرز سلماس امروز از مسایلی است که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد و با عنایت ویژه رئیس جمهور بازگشایی مرز سلماس در زمره مصوبات سفر استانی ایشان قرار بگیرد و در چند روز آینده شاهد سفر هیاتی از وان به شهرستان سلماس باشیم.


وی با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی سلماس گفت:مشکل کشاورزان سلماس نیز باید مورد توجه دولت باشد، ارتقای شرکت شهد سلماس، تسهیل صادرات سیب و همچنین حمایت های لازم از کشاورزان را از دولت محترم انتظار داریم.


وی ادامه داد: مشکل جاده های روستایی به خصوص جاده های بخش کوهسار نیز نیازمند توجه خاص دولت است و همچنین امروز ۱۴ روستای سلماس دارای مدارس کانکسی هستند که این شایسته مردم این منطقه نیست و باید در اسرع وقت مدارس کانکسی برچیده شوند.


فرماندار سلماس نیز در این جلسه در خصوص آخرین وضعیت راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی سلماس گفت: با توجه به بازدید دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به سلماس تلاش داریم در فاز اول ۵۰ هکتار از این منطقه تکمیل شده و زمینه حضور سرمایه گذاران در این منطقه فراهم شود.


کاظم غنی زاده اظهار کرد: استفاده از ظرفیت مرزی و بازگشایی بازارچه مرزی کوزه رش، از خواسته‌های اساسی مردم سلماس است و امیدواریم با عنایت ویژه ریاست جمهور این خواسته مردم سلماس در جهت توسعه مبادلات تجاری محقق شود.


وی با اشاره به این که شهرستان سلماس ۷۲۷ شهید تقدیم انقلاب کرده است و همواره به انقلابی بودن شهرت دارد و باید دولت توجه ویژه ای برای توسعه این شهرستان داشته باشد، افزود: در آینده ده ساله، قطعا سلماس با کمبود تخت بیمارستانی مواجه خواهد شد که امیدواریم وزیر دستور ویژه‌ای برای افزایش تخت های بیمارستانی در این شهرستان اتحاذ فرمایند و تسریع پروژه بیمارستان جدید سلماس می‌تواند مانع پدید آمدن این مشکل باشد.


هیات دولت به همراه ریاست جمهوری روز جمعه وارد آذربایجان غربی شده است و هر وزیر جداگانه برای بررسی مسایل و موضوعات مختلف به شهرهای محتلف این استان سفر کرده‌اند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40