هجوم کاربران به سیگنال

تهران-ایرنا- سرویس پیام رسان خصوصی سیگنال در مدت قطعی طولانی سرویس های فیس بوک از جمله واتس‌اپ، با خیل عظیم کاربرانی روبرو شد که به عضویت این سرویس درآمدند.


به گزارش ایسنا، سیگنال در توییتر اعلام کرد میلیون ها کاربر جدید روز دوشنبه به این سرویس پیام رسان پیوستند. فیس بوک با قطعی شش ساعته ای روبرو شد که مانع دسترسی به واتس‌اپ، شبکه اجتماعی فیس بوک و سرویس اشتراک گذاری اینستاگرام شد و بیش از دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون کاربر در جهان از دسترسی به این سرویس ها محروم شدند. رفع این وضعیت وقت زیادی از کارمندان فیس بوک گرفت و باعث شد مدیرفناوری این شرکت عذرخواهی عمومی کند.


ضرر فیس بوک به نفع سایر شبکه های اجتماعی شد. شبکه توییتر آنلاین ماند و جک دورسی، مدیرعامل توییتر در توییتی از سیگنال به عنوان یک گزینه مناسب به جای واتس‌اپ حمایت کرد. ادوارد اسنودن هم از هوادارانش خواست از واتس‌اپ به سیگنال مهاجرت کنند. سخنگوی کلاب هاوس اعلام کرد در هزاران اتاق این شبکه اجتماعی صوتی درباره این قطعی صحبت شد.


بر اساس گزارش بلومبرگ، تمرکز سیگنال روی حریم خصوصی – که در سیاست خود اعلام کرده است هیچ اطلاعاتی از کاربران جمع آوری نمی کند و از این رو مجبور نیست اطلاعات شخصی قابل شناسایی کاربران را فاش کند – این سرویس را ابزار ارتباطی محبوبی ساخته است. تلگرام که رقیب دیگر واتس‌اپ است، معمولا در هر بار قطعی این سرویس پیام رسان، میلیونها کاربر جدید را جذب کرده است.