راهکار تثبیت قیمت دارو اختصاص ارز به شرکت های تولید کننده است

تهران – ایرنا – رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: راهکار تثبیت قیمت دارو اختصاص ارز به شرکت‌های تولید کننده است.


به گزارش حوزه پارلمانی ایرنا، حسینعلی شهریاری در تشریح نشست امروز – شنبه – کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی که به منظور بررسی آخرین وضعیت واردات، تولید و توزیع دارو و تجهیزات پزشکی و برنامه های وزارت بهداشت در این حوزه با حضور وزیر و مسوولان وزارت بهداشت، سازمان غذا و دارو شرکت‌های پخش دارویی و تولیدکنندگان دارو بررسی شد در جمع خبرنگاران گفت: نشست امروز کمیسیون سه ساعت به طول انجامید و اعضای کمیسیون دغدغه های مردم در حوزه بهداشت و درمان را مطرح کردند.


رییس کمیسیون بهداشت با بیان اینکه ما نگرانی جدی در مورد مسائل حوزه دارو داریم، افزود: البته در برخی موارد مشکلات حوزه دارو مربوط به عدم تخصیص ارز و تامین ریالی آن و همچنین مداخلات وزارت صنعت، معدن و تجارت  است در حالی که اگر قرار است تصمیمی در این رابطه گرفته شود به طور حتم باید از طریق وزیر بهداشت به عنوان متولی سلامت باشد.


شهریاری ادامه داد: متأسفانه برخی وزرا در حوزه بهداشت و درمان مسائلی را مطرح می کنند که برای مردم مشکل ایجاد می‌شود در حالی که وزیر بهداشت باید پاسخگو باشد.


نماینده مردم زاهدان در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه این کمیسیون به طور مداوم موضوع دارو را رصد و پیگیری می‌کند، گفت: در ستاد ملی مبارزه با کرونا به صورت مرتب و مداوم موضوع افزایش قیمت دارو را مطرح کرده ام البته ممکن است علت افزایش قیمت دارو، منابع و مسائل ارزی، افزایش دستمزدها و همچنین حامل‌های انرژی باشد و در این رابطه نمی‌توان گفت قیمت دارو باید ثابت بماند؛ قیمت دارو در حالی ثابت می‌ماند که دولت به شرکت‌های تولیدکننده یارانه اختصاص دهد در غیر این صورت شرکت‌ها دارو تولید نمی کنند و با کمبود دارو مواجه خواهیم شد و دولت مجبور خواهد شد با ارز دارو وارد کند.


شهریاری یادآور شد: این بی‌دقتی ها باعث می‌شود اشتغال و شرکت‌های تولیدکننده داروی ما صدمه ببیند، این نشست آخرین نشست نخواهد بود و جلسات بررسی قیمت دارو تداوم خواهد داشت در این رابطه نظارت‌ها را افزایش و گزارش آن را به رئیس مجلس و مردم ارائه خواهیم کرد.


 رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: دادستان کل کشور در جلسات مختلف ستاد، موضوع گزارش‌های مردمی و افزایش قیمت و کمبود دارو را مطرح و ابراز نگرانی کرد و رئیس جمهور هم در ستاد به طور مداوم تأکید می کند که دارو نباید گران شود و همچنین کمبود هم نباید داشته باشیم هر چند در عمل شاهد افزایش قیمت برخی داروها هستیم که کمیسیون بهداشت به جد آن را رصد و پیگیری می کند.



آخرین بروزرسانی سایت: 1400-12-18 19:40