استراتژی محتوای کسب و کارهای کوچک و متوسط

استراتژی محتوای کسب و کارهای کوچک و متوسط

استراتژی محتوای کسب و کارهای کوچک و متوسط

 

بخش زیادی از اقتصاد جوامع مختلف در دست کسب‌وکارهای کوچک است که تحت مالکیت و مدیریت یک نفر قرار داشته و چند نفر به‌عنوان پرسنل آن مشغول به کار هستند. این در حالی است که استراتژی محتوای کسب و کارهای کوچک به طور مشخص وجود ندارد.

درحقیقت مخاطب و گروه هدف اغلب استراتژی‌های موجود شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ هستند. علاوه بر شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ، تدوین انواع استراتژی محتوا برای کسب و کارهای کوچک نیز ضروری است و با یک طرح بازاریابی محتوا می‌توان به اهدافی مانند کاهش هزینه‌ها و افزایش درآمد دست‌یافت. کلید اصلی بازاریابی موفق شناخت مخاطبان است که با پی‌بردن به پرسونای مخاطبان و مشتریان می‌توان با شناخت علایق، چالش‌ها و نیاز مشتریان در جهت ارائه بهتر خدمات گام برداشت.

بازاریابی محتوا چیست؟

یکی از بخش‌های مهم در دیجیتال مارکتینگ بازاریابی محتوا است. در این فرایند مهم برنامه‌ریزی، انتشار، اشتراک‌گذاری محتوا در وب‌سایت، وبلاگ، شبکه‌های اجتماعی و… انجام می‌شود. هدف اصلی بازاریابی محتوا دستیابی به مخاطبان هدف، افزایش آگاهی از برند، افزایش ترافیک سایت، تعامل با مخاطبان و افزایش فروش است. استفاده از استراتژی محتوای کسب و کارهای کوچک و بزرگ موجب تقویت نرخ تبدیل شده و می‌تواند تصویری مناسب از برند شما در ذهن مخاطب ایجاد کند.

انواع استراتژی محتوا برای کسب و کارها

همانند کسب‌وکارهای بزرگ، طراحی و اجرای استراتژی محتوای کسب و کارهای کوچک موجب حفظ مشتریان کنونی و جذب مشتریان جدید، افزایش آگاهی از برند و تعامل با مخاطبان می‌شود. با تدوین یک طرح بازاریابی دقیق و حساب‌شده می‌توان به اهداف کسب‌وکار دست‌یافت.

امروزه انواع محتواها برای بازاریابی محصولات ساخته می‌شود و برای بهتر دیده‌شدن آن‌ها باید از یک برنامه‌ریزی عالی و تقویم محتوایی منظم پیروی کرد. به همین منظور لازم است با انواع استراتژی محتوا برای کسب و کارها آشنا شد. مهم‌ترین انواع استراتژی محتوا عبارت‌اند از:

  • توجه به تحقیقات کلمات کلیدی: استفاده از کلمات کلیدی پرطرف‌دار و مهم
  • مشخص‌کردن دقیق اهداف: از مهم‌ترین قسمت‌های تدوین استراتژی محتوا که می‌توان از روش SMART استفاده کرد.
  • بررسی و تحلیل محتوای موجود: برای چیدمان و تدوین بهتر استراتژی
  • ایجاد طوفان فکری محتوایی
  • بهینه‌سازی ساختار محتوا
  • استفاده از تیترها و عناوین جذاب
  • استفاده از فرمت‌های جدید محتوایی
  • استفاده از کانال‌های مناسب در زمان مناسب
  • تعامل با کاربران و نظارت بر نظرات آن‌ها

تیم بازاریابی حرفه‌ای بوتیک بازاریابی اکرم برنجی با استناد به جدیدترین و مؤثرترین روش‌های بازاریابی راهی مطمئن برای موفقیت کسب‌وکار شماست.

https://s32.picofile.com/file/8482114668/Content_strategy_for_small_and_medium_businesses_1.jpg

لزوم شناخت مخاطبان استراتژی محتوای کسب و کارهای کوچک

یکی از مهم‌ترین انواع استراتژی محتوای کسب و کارهای کوچک و بزرگ شناخت مشتریان و درک نیازها، علایق یا چالش‌های آن‌ها است. این استراتژی برای تمام کسب‌وکارها مفید واقع شده و علاوه بر افزایش آگاهی از برند موجب وفاداری آنان می‌شود. برای شناخت مشتریان می‌توانید این مراحل را دنبال کنید:

  • شناخت پرسونای مشتریان: با جمع‌آوری اطلاعات مهمی مانند سن، جنسیت، شغل، نیازمندی‌ها و علایق می‌توانید محتوا و محصولاتی مناسب با مخاطبان خود ارائه دهید.
  • بخش‌بندی مشتریان: مشتریان را بر اساس خصوصیاتی مانند رفتار خرید، جمعیت‌شناسی و… تقسیم‌بندی کنید.
  • تحقیقات بازار: با استفاده از ابزارهای موجود مانند گوگل آنالیتیکس و گروه‌های کانونی اطلاعات لازم را درباره مخاطبان خود جمع‌آوری کنید.

استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا

در قسمت مربوط به بازاریابی محتوا، این مفهوم را تعریف کردیم. نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید این است که استراتژی محتوا و بازاریابی محتوا با یکدیگر متفاوت بوده و استراتژی بالاتر از بازاریابی قرار دارد. ازطریق استراتژی محتوای کسب و کارهای کوچک و بزرگ فرایندها، مراحل و فعالیت‌های لازم برای ایجاد کمپین‌های بازاریابی برنامه‌ریزی و مشخص می‌شود.

استراتژی محتوای کسب و کارهای کوچک

همان‌طور که گفته شد استراتژی محتوا تنها مختص کسب‌وکارهای بزرگ نیست و کسب‌وکارهای کوچک که بخش زیادی از جامعه را شکل داده‌اند نیازمند انواع استراتژی محتوا برای کسب و کارها هستند. بر اساس تحقیقات انجام‌شده بازاریابی محتوا برای کسب‌وکارهای کوچک موجب رشد قابل‌توجه آن‌ها و کاهش هزینه‌ها می‌شود. ازطرف دیگر می‌دانیم که در مقایسه با کسب‌وکارهای بزرگ، کسب‌وکارهای کوچک برای تبلیغات و بازاریابی دارای محدودیت منابع مالی هستند و استفاده از استراتژی محتوایی مؤثر نقش مهمی در رشد آن‌ها دارد.

تا قبل از این صحبت درباره تدوین استراتژی محتوای کسب و کارهای کوچک وجود نداشت؛ ولی در چند سال اخیر نویسندگانی مانند تیم مازارول درباره اهمیت تدوین استراتژی برای بیزینس‌های کوچک صحبت کرده است. حتی مازارول عقیده دارد که در کسب‌وکارهای تک‌نفره یا حتی فریلنسینگ هم باید استراتژی مشخصی داشته باشید، چشم‌انداز خود را مشخص کرده و ارزش‌های خود را بشناسید.

بوتیک بازاریابی اکرم برنجی متشکل از مترجمان، نویسندگان و متخصصان تولید محتوا و بازاریابی است که با استفاده از جدیدترین روش‌های بازاریابی می‌توانند مسیرهای جدیدی برای موفقیت شغلی به شما نشان دهند.

تدوین استراتژی بازاریابی و محتوا برای کسب و کارهای کوچک

همانند مشاغل و کسب‌وکارهای بزرگ می‌توان برای کسب‌وکارهای کوچک نیز استراتژی‌های بازاریابی محتوا تعیین کرد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

1. طراحی و بهینه سازی سایت

همانند کسب‌وکارهای بزرگ، می‌توان برای مشاغل کوچک نیز سایت طراحی کرده و آن را برای مخاطبان نمایش داد. درحقیقت وب‌سایت به‌عنوان ویترین هر کسب‌وکار عمل می‌کند و کاربران می‌توانند اطلاعات لازم را درباره کسب‌وکار، خدمات یا محصولات شما کسب کنند. با تحقیق کلمات کلیدی، بهینه‌سازی سرعت و محتوای سایت و ساخت بک‌لینک می‌توان سایتی با بیشترین نرخ بازدید داشت.

2. شبکه های اجتماعی

https://s32.picofile.com/file/8482114676/Content_strategy_for_small_and_medium_businesses_3.jpg

شبکه‌های اجتماعی از ابزارهای قدرتمند برای تدوین استراتژی محتوای کسب و کارهای کوچک هستند. پیروی از یک تقویم محتوایی منظم برای انتشار محتوا و پست‌ها، استفاده از هشتگ‌های مناسب تعامل با مخاطبان و… ازجمله استراتژی‌های مناسب برای حضور فعالانه در شبکه‌های اجتماعی هستند.

3. استفاده از نظرات مشتریان و کاربران

یک روش قدرتمند دیگر در تدوین استراتژی محتوای کسب و کارهای کوچک استفاده از نظرات مشتریان است. با آگاهی از نظرات و ایده‌های مشتریان درباره خدمات و محصولات راهکارهایی برای بهبود خدمات یا محصولات و محتواهای موردتوجه و محبوب می‌توانید از آن‌ها برای بازاریابی محتوا و تدوین استراتژی استفاده کنید.

ارائه بهترین استراتژی های محتوایی با بوتیک اکرم برنجی

بازاریابی و استراتژی محتوا تنها مختص کسب‌وکارهای بزرگ نیست و کسب‌وکارهای کوچک نیز برای پیشرفت نیازمند استراتژی محتوا هستند. به دلایلی همچون محدودیت منابع مالی، استراتژی محتوای کسب و کارهای کوچک نقش مؤثری در کاهش هزینه‌ها و رشد کسب‌وکار دارد.

شناخت پرسونای مشتریان، استفاده از نظرات و ایده‌های آنان، فعالیت منظم در شبکه‌های اجتماعی و بهینه‌سازی سایت برخی از انواع استراتژی محتوا برای کسب و کارها هستند. تیم فعال و متخصص بوتیک بازاریابی اکرم برنجی با دسترسی به علم روز دنیا در حوزه بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ بهترین استراتژی‌های محتوایی و بازاریابی را برای موفقیت کسب‌وکارها تدوین می‌کند.