با این چای دیابت را فراری دهید

با این چای دیابت را فراری دهید

با این چای دیابت را فراری دهید
یکی از دلایل بروز آکنه صورت بالا بودن قند خون است که افراد می توانند با مصرف یک نوشیدنی گیاهی مطبوع، قند خون خود را کنترل و از ابتلا به دیابت در امان بمانند.
به گزارش بهداشت نیوز: کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند مصرف دمنوش گیاهی بابونه می‌تواند سبب کنترل و حتی جلوگیری از ابتلای افراد به دیابت شود.
 
 
کارشناسان اعتقاد دارند مصرف بابونه بر فرآیند جذب و هضم مواد غذایی به ویژه کربوهیدرات اثر می‌گذارد و سبب می‌شود تا سطح قند خون بیماران کنترل شود.
 
یکی از ویژگی‌های منحصربه فرد درون ترکیب گل بابونه به آن رنگی زرد می‌دهد که سبب می‌شود فرآیند جذب کربوهیدرات‌ها کنترل شود.
 
کارشناسان اعتقاد دارند می‌توان ترکیب جدیدی از دارو‌ها را با استفاده از خواص بابونه تهیه کرد.
 
در طول قرن‌های پیش افزون بر خاصیت درمانی از رنگ گل بابونه در صنعت رنگرزی پارچه نیز استفاده می‌شده است، اما کارشناسان درپژوهش‌های خود دریافتند می‌توان از این گیاه برای مبارزه با بیماری دیابت نیز استفاده کرد.
 
استفاده از بابونه از دیرباز برای سلامت پوست، ایجاد آرامش و برطرف کردن مشکل بی خوابی و کم خوابی رایج بوده است.
 
دو ماده ترکیبی در گل بابونه به نام‌های آپیگنین -۷-O- گلوکوزید و آپی ژنین که سبب رنگ زرد این گل می‌شوند اصلی‌ترین ماده برای درمان بیماری دیابت و پیشگیری از بالا رفتن قند خون در مبتلایان به دیابت نوع دو هستند.
 
دانشمندان به مبتلایان به دیابت، افرادی که شاخص قند خون آن‌ها نسبتاً بالاست و همچنین افرادی که سابقه جوش و آکنه صورت دارند توصیه می‌کنند نوشیدن چای بابونه را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند.
 
نتیجه این پژوهش در نشریه (The Conversation) به چاپ رسیده است.
 
منبع:dailymail/خبرنگاران جوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *